آیا می دانید چطور از گرده گل در آشپزی استفاده کنید


رده گل کاربرد زیادی در درست کردن غذا های مختلف به ویژه در وعده صبحانه دارد. علاوه بر این در طبخ غذاهای مختلف و همچنین در درست کردن سالاد، دسر، کیک و شیرینی نقش گرده گل یک نقش کاربردی استخواص گرده گل آن قدر زیاد است که افرادی که از این خاص مطلع می شوند بیشتر در تکاپو می افتند تا روش های مصرف این ماده را شناخته و از آن استفاده کنند. تنوع زیادی از روش های مصرف گرده گل وجود دارد. یکی از مهم ترین روش های مصرف گرده گل، استفاده از آن در آشپزی است.
آشپزی با گرده گل کمک می کند تا طعم خاص گرده گل کمتر شده و در نتیجه افراد بیشتری علاقه مند به استفاده از این ماده حیات بخش شوند. روش های مختلفی برای استفاده از گرده گل در آشپزی وجود دارد. بهتر است بدون اینکه بخواهیم وسواس خاصی به خرج دهیم به سراغ روش های مختلف استفاده از گرده گل در آشپزی برویم. در این صورت می توانیم از خواص فوق العاده این ماده در زندگی خود استفاده کنیم. به ویژه کودکان اصولا علاقه کمتری به مصرف چنین مواد گیاهی دارند اما در روش های مختلفی که گرده گل در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد، ناخواسته و بدون فهمیدن اضافه شدن ان ماده به غذا، از خواص آن بهره مند می شوند.

صبحانه ای دلچسب و پر انرژی با گرده گل
یکی از بهترین راه حل های استفاده از گرده گل، مصرف آن در وعده صبحانه است. با توجه به انرژی بسیار زیادی که گرده گل برای انسان ایجاد می کند، می توانید با مصرف این ماده گیاهی یک روز پر انرژی را برای خود و عزیزانتان ایجاد کنید.ساده ترین روش استفاده از گرده گل برای تولید یک نوشابه انرژی زا مصرف آن با شربت عسل است. اما اگر بخواهیم از گرده و مواد خوراکی برای صبحانه استفاده کنیم، می توانیم روش های مختلف غذایی را امتحان کرده تا به بهترین روش ها دست یابیم.

معجون گرده گل برای صبحانه
یکی از دستورهای غذایی که انرژی لازم برای شروع یک روز کامل را ایجاد می کند، درست کردن معجونی برای صبحانه است که در آن از گرده گل نیز استفاده می شود. کافیست کمی پنیر را با 2 واحد عسل و 1 واحد گرده گل مخلوط کنید و مقداری موز نیز به این مخلوط اضافه نمایید. برای برخی ممکن است طعم شیرین این معجون اذیت کننده باشد، به این منظور می توانید کمی آب لیمو نیز اضافه کنید تا طعم شیرین آن تا حدی گرفته شود. مخلوط کردن این مواد با یکدیگر می تواند یک معجون فوق العاده برای صبحانه به شمار رود.

ماست و گرده را امتحان کنید
اگر علاقه مند به خوردن ماست در وعده صبحانه هستید، می توانید یک ماده خوراکی خوشمزه با استفاده از عسل و گرده گل درست کنید. یک کاسه ماست را قرار داده و درون آن به اندازه یک یا دو قاشق غذاخوری عسل و به همین اندازه گرده گل اضافه نمایید. در این صورت به راحتی می توانید یک غذای خوشمزه برای صبحانه تهیه کنید که هم کودکان عاشقان می شوند و هم افراد بزرگسال! نکته مهم این است که اضافه شدن این مواد گرم به ماست که سرد و کسل کننده است، روز شما را پر انرژی تر کرده و از سستی در طول روز می کاهد.

نان و پنیرتان را با گرده بخورید
مصرف پنیر با گرده گل نیز می تواند یک ترکیب مناسب به حساب آید. اگر با طعم شور و شیرین و ترکیب این دو مشکلی ندارید، می توانید عسل را نیز به پنیر اضافه و این سه ماده را با یکدیگر مصرف نمایید. این ترکیب ایجاد شده را با استفاده از نان میل کنید تا یک صبحانه کامل و مقوی را تجربه کنید. اضافه کردن گردو به این ترکیب نیز می تواند گزینه خوبی به شمار رود.

ترکیب کره و گرده را امتحان کنید
روش دیگری که با استفاده از گرده گل می توانید یک غذای سالم و مقوی برای صبحانه بسازید، ترکیب گرده گل و کره است. بهتر است از کره حیوانی و طبیعی استفاده کنید تا خواص لازم به بدن شما وارد شود. ترکیب گرده و روغن حیوانی نیز می تواند گزینه خوبی به نظر برسد. این ترکیب نیز باید با استفاده از نان مصرف شود تا انرژی لازم به بدن شما منتقل گردد.

سالاد و گرده؛ یک ترکیب خاص و خوشمزه
یکی از روش های مصرف گرده گل، استفاده از این ماده در سالاد است. می توانید انواع سالاد را با استفاده از گرده گل تهیه کرده و میل نمایید. برای این کار سالادهای مختلف از سالاد سزار گرفته تا سالاد شیرازی را به همان روش معمولی خود تهیه کنید و سپس
گرده گل را بر روی سالاد بریزید.
اگر می خواهید کودکان به گرده ها حساس نشوند، می توانید گرده گل را درون چیدمان سالاد قرار دهید. البته راهکارهای دیگری نیز وجود دارد. یک راهکار دیگر این است که در هنگام درست کردن سس سالاد، برای سالاد های فصل و دیگر سالادهای ملل، از گرده گل استفاده کنید تا در هنگام صرف سالاد خواص لازم به افراد برسد. در این صورت کسی هم از وجود گرده در سالاد مطلع نخواهد شد.

استفاده از گرده گل در طبخ انواع غذا
هر چند در این مطلب کوتاه قصد نداریم به بیان دستورهای غذایی مختلف بپردازیم؛ اما بد نیست بدانید که در طبخ بسیاری از غذاها می توانید از گرده گل استفاده کنید. لازم نیست برای اینکه حساسیت خاصی توسط افراد ایجاد شود، مقدار زیادی گرده را در غذا بریزید. میزان پایین استفاده از گرده گل، هم خواص لازم را به افرادی که غذا را میل می کنند می رساند و هم طعم غذا را تغییر نمی دهد.
با این حال روش های مختلفی از طبخ غذا با گرده گل وجود دارد که در مجله عسلنا به تمامی این روش ها اشاره خواهیم کرد. اما باز هم تاکید می کنیم که همواره در نظر داشته باشید که در بیشتر غذاها امکان استفاده از گرده وجود دارد. فقط کافی است دوز استفاده از آن را پایین بیاورید تا طعم غذا را تغییر ندهد.

دسر و پیش غذای خاص با گرده گل
انواع دسرها نیاز به تزیینات درونی و انواع تزیین بر روی خود دارند. یکی از بهترین موادی که می تواند برای تزیین انواع دسر و پیش غذا مورد استفاده قرار گیرد، گرده گل است. متاسفانه این موضوعتی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد اما نقش مهمی در بالابردن خواص دسرها دارد.
برای مثال، در درست کردن ژله می توانید به جای ریختن شکلات های مضر بر روی این دسر خوشمزه که ممکن است به دلیل رنگ هایی که دارد ضرر هم داشته باشد، خاصیت مصرف ژله را با گرده گل افزایش دهید. در واقع شما با درست کردن ژله به کمک گرده گل، تلاش می کنید تا علاوه بر خوردن یک دسر خوشمزه، خاصیت های مختلفی نیز وارد جسم خانواده و مهمانان تان شود.
دسر های مختلف دیگر نیز می تواند محل مناسبی برای استفاده از گرده گل باشند. این کاملاً به سلیقه و نوع طبخ دسر توسط شما دارد. با این حال اگر این را در ذهن خود داشته باشید که گرده گل هم می تواند یک ماده خوب برای تزئین دسر باشد، حتما از آن هرچقدر هم کم، استفاده خواهید کرد. سلامتی را فدای هیچ چیز نکنید.

افزایش خاصیت شیرینی و کیک با گرده
یکی از مهم ترین موارد مصرف گرده گل در آشپزی، استفاده از این ماده در پخت انواع کیک و انواع شیرینی است. هرچند متاسفانه قنادی های مختلف در ایران علاقه زیادی به استفاده از مواد طبیعی پر خاصیت ندارند؛ اما شما می توانید در هنگام شیرینی پزی در خانه از گرده گل استفاده کنید.
گرده گل هم می تواند به عنوان ماده اولیه در خمیر کیک مورد استفاده قرار گیرند و هم برای تزیین لایه های رویی یا بین کیک به کار رود. همچنین در شیرینی پزی برای تزیین شیرینی می توانید از گرده گل استفاده کنید. به ویژه اگر بتوانید گرده گل با رنگ های متنوع خریداری کنید، جذابیت تزئین شیرینی و کیک هم بیشتر خواهد شد و سوال بسیاری از افراد را در پی خواهد داشت.

 

در این مطلب تلاش کردیم تا به شما بگویم که به راحتی می توانید از گرده گل برای آشپزی استفاده کنید. گرده گل کاربرد زیادی در درست کردن غذا های مختلف به ویژه در وعده صبحانه دارد. استفاده از گرده گل در صبحانه به سادگی انجام می شود و نیاز به فعالیت خاصی نیست. علاوه بر این در طبخ غذاهای مختلف و همچنین در درست کردن سالاد، دسر، کیک و شیرینی نقش گرده گل یک نقش کاربردی است که وقت زیادی از شما برای استفاده از آن نمی گیرند.